Komende jaren vernieuwen we stap voor stap de woningen in Dreven, Gaarden en Zichten. Is er in de tussentijd iets mis met je huurwoning wat je zelf niet goed genoeg kunt aanpakken, laat dit woningcorporatie Staedion dan weten. Zaken zoals vocht en schimmel of kleine reparaties worden gewoon uitgevoerd. Na het doen van een melding, komt er een onderhoudsmedewerker langs om het probleem te onderzoeken en voor je op te lossen.
Melding maken
Is er iets stuk in je huurwoning van Staedion? Een reparatie melden kan natuurlijk altijd! Bijvoorbeeld bij een lekkage, stroomstoring, als de centrale verwarming het niet doet of als je last hebt van vocht en schimmel.
Als je een serviceabonnement hebt, komt Staedion elke 18 maanden langs voor een servicebeurt en het uitvoeren van kleine reparaties. Ook reparatieverzoeken voor de algemene ruimtes kun je blijven melden. Denk aan een kapotte deur, tegels, verlichting of llekkage. Op die manier houden we de leefomgeving ook netjes.
Vocht en schimmel
Heb je last van vocht en schimmel, dan is dat heel vervelend. Dit komt vaak doordat de woningen al oud zijn en er geen goede isolatie en ventilatie is. Vooral in het najaar en de winter komt
dit voor. Wat kan je zelf doen? Als je last hebt van een klein beetje schimmel, dan kan je dat zelf weghalen met een sopje met soda. Je kan ook een antischimmelmiddel kopen bij de supermarkt of de bouwmarkt. Als dit niet helpt, meld vocht en schimmel dan bij Staedion. Er komt dan een onderhoudsmedewerker langs om het probleem te onderzoeken en op te lossen.
6 tips als je last hebt van vocht en schimmel vind je op de site van Staedion > Heb je last van vocht en schimmel? Bekijk dan deze 6 tips! | Staedion
Maak een melding
Wil je een reparatie melden? Of heb je last van vocht en schimmel? Maak een melding via de website van Staedion: www.staedion.nl of bel naar 088–24 23 000.